Мій сайт Середа, 04.12.2024, 21:44

Вітаю Вас Гість
RSS

Головна | Реєстрація | Вхід
«  Липень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу
---------
Архів записів
Друзі сайту
Головна » 2011 » Липень » 24 » Суть необхідність і структура бізнес плану
22:28
Суть необхідність і структура бізнес плану

Реферат на тему "Суть необхідність і структура бізнес плану" Реферат на тему Суть необхідність і структура бізнес плану завантажити 3. Створення бізнес-плану для власного підприємства ... ... ... ... 11 3.1. Методики розробки бізнес-плану ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .11 3.2. Загальна характеристика змісту бізнес-плану ... ... ... ... ... 13 Введение При всій великій кількості форм бізнесу є бази, обов'язкових фактично для всіх областей комерційної діяльності, опора на які потрібна для своєчасної підготовки до можливих труднощів і зниження ризику підприємництва.

Для дієвого функціонування власного компанії потрібно точно знати свої потреби на перспективу у всіх ресурсах: матеріальних, трудових, інтелектуальних, фінансових. Безсумнівно, варто згадати те, що принципово передбачити джерела їх отримання, вміти виявляти ефективність використання ресурсів в процесі функціонування компанії. Широкий досвід зарубіжних і російських компаній обгрунтовує, що недооцінка планування підприємницької діяльності або його некомпетентне втілення призводять до величезним економічних втрат.

Планування бізнесу забезпечує багато вигод. Воно, а саме:

- Надихає копітко вивчити перспективи розвитку бізнесу;

- Примушує точно знайти цілі бізнесу та шляхи їх заслуги;

- Дозволяє забезпечити чітку координацію всіх зусиль по досягненню поставлених цілей;

- Описує головні характеристики бізнесу, потрібні для наступної оцінки і контролю результатів;

- Робить підприємство набагато найбільш приготованим до раптових змін ринкової ситуації.

Планування діяльності сприяє вирішенню головного завдання будь-якого бізнесу - досягнення максимуму прибутку при мінімумі витрат - визначаючи більш вигідні джерела фінансування та оптимальні напрями витрачання коштів, забезпечуючи стійке положення компанії на ринку. Планомірна розробка стратегії і стратегії виробничо-господарської діяльності компанії є важливим завданням для будь-якого бізнесу.

Види планування можна кваліфікувати по ряду ознак:

- Часовий горизонт (розрізняють короткострокові планування (менше 1 року), середньострокове (від 1 до 5 років) і довгострокове планування (більше 5 років)); наведені терміни планування різнопланові і залежать від властивості прогнозів, від об'єкта планування, від плануючого компанії і від галузі;

- Багатофункціональна спрямованість: планування збуту, планування виробництва, планування зберігання, планування постачання, планування валютних потоків, інвестиційне планування;

- Ієрархія планування (цілі, на які орієнтовано планування); в ній виділяють три рівні:

- Оперативне планування (бюджетування, поточне планування).

Як споглядаємо, одним з головних видів планування бізнесу є складання бізнес-плану.

Бізнес-план - це документ, в якому дається опис головних розділів розвитку організації на конкурентному ринку з урахуванням власних і позикових джерел, матеріальних і кадрових здібностей і передбачуваних ризиків, що виникають у процесі реалізації підприємницьких проектів.

У плані характеризуються головні нюанси комерційного компанії, аналізуються труднощі, з якими воно стикається, і визначаються шляхи і способи їх вирішення. Тому бізнес-план виступає відразу в якості пошукової, науково-дослідної та проектної роботи.

Бізнес-план допомагає вирішувати наступні головні труднощі, що виникають при розробці власної справи:

- Знайти певні напрями діяльності підприємства, його мотивовані ринки і місце на цих ринках;

- Сконструювати тривалі і короткострокові цілі бізнесу, стратегіюі стратегію їх заслуги, також знайти коло осіб, відповідальних за реалізацію наміченого;

- Зафіксувати склад і характеристики продуктів і послуг, які будуть запропоновані споживачам, оцінити належні виробничі і торгові витрати;

- Виявити відповідність наявного персоналу компанії і критерій в мотивації його праці пропонованим вимогам;

- Знайти систему рекламних заходів з дослідження ринку, рекламу, стимулювання продажу, ціноутворення, каналам збуту і др.;

- Поліпшити організуючу структуру управління;

- Оцінити фінансове положення компанії і відповідність наявних грошових і матеріальних ресурсів, здатності заслуги поставлених цілей;

- Виявити ті труднощі, які здатні перешкодити виконанню бізнес-плану, і намітити заходи щодо їх усунення.

Отже, бізнес-план - це економічно обгрунтований аналітичний документ, що показує дійсність планованого справи. При всьому цьому масштаби планування можуть бути різні: розвиток компанії, напрямки діяльності, новітнього виду продукції, новітньої системи оплати праці і т.д.

Бізнес-план є і багатоплановим управлінським інвентарем. Він передбачає рішення стратегічних і тактичних завдань, що стоять перед підприємством, незалежно від його функціональної орієнтації, в тому числі: організаційно-управлінська і фінансово-економічна оцінка стану компанії, виявлення потенційних здібностей бізнесу, аналіз потужних і слабеньких його сторін; формування інвестиційних цілей на планований період.

У бізнес-плані обгрунтовуються загальні та спеціальні елементи функціонування компанії в умовах ринку, вибір стратегії і стратегії конкуренції, проводиться оцінка грошових, матеріальних, трудових ресурсів, потрібних для досягнення цілей компанії.

Бізнес-план забезпечує об'єктивне уявлення про здібності розвитку виробництва, методи просування продукту на ринок, ціни, ймовірного прибутку, головних фінансово-економічних результатах діяльності компанії, виявляє зони загроз, дає шляхи їх обмеження. Схожий план вживається незалежно від сфери діяльності, масштабів, виду приналежності, організаційно-правової форми компанії. В ньому знаходять своє рішення як внутрішні задачі, пов'язані з управлінням підприємством, так і зовнішні, обумовлені, а саме, відносинами з іншими фірмами та організаціями.

Завдяки бізнес-плану виникає можливість подивитися на роботу компанії начебто зі сторони. Всі давно знають те, що сам процес розробки бізнес-плану, що включає детальний аналіз економічних і організаційних питань, постійно надихає мобілізуватися.

У ринковій економіці бізнес-план є тільки дієвим робочим інвентарем як для новостворених, так і для працюючих компаній у всіх сферах підприємництва. Бізнес-план надихає копітко вивчити кожен елемент передбачуваного ризикового ринкового заходу. Фактично постійно в цьому процесі виявиться багато слабких місць і пропусків, усуненню яких не можна не приділити уваги.

Бізнес-планування займає все найбільш істотну частку у веденні підприємництва на сучасному рівні. І дійсно, в постійно перетвориться діловому світі для бізнесу відкривається на даний момент безліч новітніх здібностей. І навіть не треба і говорити про те, що бізнес-планування допомагає не втратити їх і застосовувати для перетворення і збільшення ефективності діяльності на ринку.

Бізнес-план став принципово новим для російської економіки документом. Основною метою його розробки виступає планування господарської діяльності компанії на найближчий і віддалені періоди відповідно до потреб ринку і наявністю потрібних ресурсів. До інших цілей відносяться:

- Визначення бізнес-планом ступеня життєздатності та майбутньої стійкості компанії, зниження ризикупідприємницької діяльності;

- Конкретизація перспектив бізнесу у вигляді системи кількісних і високоякісних характеристик;

Бізнес-план враховує не тільки внутрішні цілі компанії, та й зовнішні цілі осіб, зацікавленість в участі яких є у бізнесмена. Основним чином це інвестори. Можливо і те, що бізнес-план є документом, що дозволяє оцінити необхідність вкладення грошей (капітал) в проект, що розробляється. Науково обгрунтований бізнес-план є кількісним і якісним орієнтиром як для самого бізнесмена, так і для його партнерів та кредиторів. Багато банків не говорять про критерії кредитування без наявності бізнес-плану. Всім відомо про те, що всі найбільш всераспространенним стає вимога іноземних інвесторів представляти розрахунки фінансового плану за допомогою ліцензованих UNIDO пакетів - COMFAR і PROPSPIN. Не рахуючи інвесторів, зацікавленими особами можуть бути потенційні споживачі та постачальники компанії.

У сучасній практиці бізнес-план виконує наступні функції:

- Дозволяє проводити формування та реалізація планових програм для оцінки потенціалу розвитку новітнього напрями діяльності, контролювати процеси, що протікають в рамках бізнесу;

- Заманює ззовні грошей для розвитку або реінжинірингу бізнесу;

- Привертає до реалізації планів бізнесу партнерів, які здатні вкласти в нього свій капітал або наявну в їх технологію.

Бізнес-план, будучи невід'ємною частиною системи планування на підприємстві, є її окремою ланкою не обмежується будь-яким одним видом планування. Тим більше, йому все таки притаманні в достатній мірі стійкі ознаки в узгодженні з вартими перед ним завданнями:

- Бізнес-план не може включати весь комплекс загальних цілей компанії, а лише одну з них, ту, яка пов'язана з інвестиційних дією (внутрішнім або зовнішнім). Бізнес-план - це постійно інвестиції (розвиток). Немає інвестицій - не можливо і бізнес-плану (на відміну від інших видів планування, наприклад стратегічного);

- На відміну від стратегічного і тактичного плану, бізнес-план має вірно окреслені часові рамки, після закінчення яких визначені планом цілі й завдання мають бути виконані;

- У бізнес-плані багатофункціональні складові (план маркетингу, план виробництва і т.п.) на відміну від всіх інших видів планів, є повноправними, рівноважними частинами структури.

Так як бізнес-план є не що інше, як план розвитку з притаманними лише йому цілями, жоден з інших видів планів не підміняє бізнес-планування. У той же час бізнес-план підлеглий загальному стрижня системи планів компанії і відповідає загальним принципам планування.

Ретельно приготований і складений план бізнесу відкриває перспективу його розвитку, іншими словами відповідає на найважливіше питання: чи варто вкладати сили і кошти в цю справу, чи принесе воно таку прибуток, який окупить всі витрати.

Залежно від мети складання бізнес-плану (як план обгрунтування інвестицій, грошових партнерів, вербування партнерів, контрактів з персоналом) розділи можуть розроблятися з тієї або іншої ступенем конкретизації. Коли в плані потрібно найменш велика опрацювання, частина розділів може взагалі бути відсутнім. Коли ж план належить розробляти в повному обсязі, для цього проводяться великі рекламні дослідження, а в сам план включаються всі документи, використані при його розробці.

3. Створення бізнес-плану для свого підприємства. 3.1. Методики розробки бізнес-плану. У підприємницькій практиці та науковій літературі немає конкретного методичного підходу до змісту та структури бізнес-плану. Зверніть увагу на те, що це пояснюється різноманіттям ймовірних цілей, на вирішення яких орієнтований розробляється бізнес-план, предметів обраної областідіяльності, стратегією розвитку організації та іншими факторами.

В цілому структура бізнес-плану визначається специфічністю виду діяльності, розміром компанії, метою розробки бізнес-плану, яку повинні дотримуватися (заповнювати), наприклад суб'єкти малого підприємництва, які бажають отримати по лізингу обладнання. Федеральною службою з неспроможності і грошового оздоровлення компаній розроблена типова структура бізнес-плану, який зобов'язаний мати наступні відомості: Загальна характеристика компанії, короткі відомості за планом грошового оздоровлення, аналіз фінансового стану компанії, заходи з відновлення платоспроможності та підтримки дієвої господарської діяльності, ринок конкуренції, діяльність у сфері маркетингу, виробництва, грошового плану.

Зрозуміло, що чим більша організація, чим важче її фінансова діяльність, тим повніше і обгрунтованіша зобов'язана бути розробка розділів плану, відповідно бізнес-план маленького компанії за складом, структурою та розміром бути може істотно простіше.

Склад і структура бізнес-плану залежать також від розмірів передбачуваного ринку збуту, наявності суперників і перспектив зростання створюваного компанії, тому що чим більше ринок збуту, тим більша кількість його частин потрібно врахувати, а при великій кількості суперників потрібно дослідження більш великих з них, їх продуктів і послуг, а, отже, і ускладнення структури бізнес-плану. Особливо принципові для компанії сегменти ринку або більш принципові суперники для найбільш пильної дослідження можуть бути винесені в особливий розділ плану.

У поточний час на ринку Росії із західних методик найбільш відома розробка UNIDO (Організація об'єднаних націй з промислового розвитку) для держав, що розвиваються з підготовки промислових техніко-економічних обгрунтувань і її електронна версія СОМFАR. Не рахуючи того, популярністю користуються розробки Tacis - програми Євро Союзу, розробленої для держав СНД (плюс Монголія) з субсидування придбань сучасних технологій; також деякі інші. Уряд Російської Федерації затвердив своєю постановою Положення про оцінці ефективності інвестиційних проектів при розміщенні на конкурсній основі централізованих інвестиційних ресурсів Бюджету розвитку Російської Федерації. Уявіть собі один факт про те, що в якості додатку до даного положення Уряд дає макет бізнес-плану, репрезентованої претендентом у складі заявки

Можна виділити базу всіх перерахованих вище методик складання бізнес-планів. Такою основою є наступні розділи:

Зазначені розділи з'єднані між собою організаційним планом (певною схемою реалізації проекту), з відповідним прорахунком ризиків і виділенням компенсаційних заходів. Конкретно ці основоположні головні розділи та заклали фундамент російських стандартів формування бізнес-планів.

Найближчим часом на базі зазначених методик виникли текст-шаблони для написання бізнес-плану. Такою шаблон в процесі розробки бізнес-плану заростає відкоригованої інформацією, розрахунками, таблицями та графіками. Всім відомо про те, що таким чином, досягається максимальне спрощення роботи над текстовою частиною бізнес-плану.

3.2. Загальна характеристика змісту бізнес-плану Бізнес-план виступає як засіб ефективної реклами для майбутніх інвесторів, партнерів. Тому він повинен бути написаний діловою мовою, зрозумілою фінансистам, банкірам, партнерам по бізнесу. Кількісна інформація, що характеризує розділи бізнес-плану, повинна бути точною, ємної, але в той же час відносно короткою. Розмір бізнес-плану залежить від мети (проекту), але основне - він повинен безпосередньо характеризує і кінцеву мету, і всі напрямки діяльності, в результаті реалізації яких буде забезпечено досягнення мети. Треба сказати те, що зазвичай, бізнес-план розробляється на кілька (3-5) років, але на 1-ий рік вінповинен бути певним плановим документом.

Головним розділом, виходячи з головної мети бізнес-плану, постійно є грошовий план. Акумулюючи інформацію інших розділів, грошовий план дає відповідь на найважливіший питання - що необхідно вкласти і яка віддача, оскільки підприємницька діяльність є не що інше, як діяльність на власний страх і ризик з метою отримання вигоди.

Бізнес-план як документ наділений специфічними, лише йому притаманними рисами, але при всьому цьому про нього не можна говорити як про документ зі строго даними параметрами. Точної регламентації структури бізнес-плану не існує. Але є ряд пт, що є основними і без яких бізнес-план не може гратися поставленої перед ним ролі: це розділи, що висвітлюють ідеї, цілі бізнесу, специфіку продукту компанії, що визначають структуру майбутнього компанії, його грошовий проект і перспективи розвитку, що пропонують певну стратегію поведінки компанії в справжніх ринкових умовах.

Таким чином, при розробці власної справи бізнесмен повинен скласти бізнес-план з бажаним розглядом наступних пт:

Відповідно до Методичних радами Мінекономрозвитку РФ з реформи компаній від 1 жовтня 1997р. № 118 бізнес-план проекту, що реалізується в рамках інвестиційної політики компанії, повинен включати наступні розділи:

- Огляд стану галузі (виробництва), до якої належить підприємство;

- Оцінка економічної ефективності витрат, здійснених в процесі реалізації проекту.

З позицій фаворитних в Росії пакетів розробки бізнес-планів COMFAR (UNIDO) і Project Expert (UNIDO, Tacis) основними розділами бізнес-плану є наступні:

У міру необхідності більшої деталізації в бізнес-план включаються програми. Це документи, що ілюструють ті або інші положення, виходячи з яких робиться планування. Кількість і склад додатків визначаються залежно від поставленої мети, предмета бізнесу та інших причин.

Більш всераспространенние документи, що входять до програми:

На титульному аркуші бізнес-плану слід вказати, що наведена в даному бізнес-плані інформація носить конфіденційний характер і являє підприємницьку таємницю.

Бізнес-план забезпечує аналіз здібностей для кожного виду бізнесу в певній ситуації і ясне поняття, яким чином може бути використаний даний потенціал.

У ньому оцінюється багатообіцяюча ситуація як усередині організації, так і поза нею. В умовах акціонерної власності він об'єктивно потрібен управління організації, так як конкретно за допомогою бізнес-плану керують приймають рішення про емісії акцій і використанні емісійного доходу. Дуже хочеться підкреслити те, що бізнес-план вживається і при обгрунтуванні заходів щодо вдосконалення і розвитку організаційної структури компанії, а саме, для обгрунтування рівня централізації управління і відповідальності службовців. Даний план допомагає і координації діяльності партнерів, пов'язаних кооперуванням та створенням схожих і взаємодоповнюючих товарів.

Сучасні темпи конфігурації та нарощування розмірів пізнань такі значні, що планування представляється єдиним методом цієї прогнозування майбутніх проблем і можливостей. Планування забезпечує також базу для прийняття ефективних управлінських рішень. Коли зрозуміло, чого ж організація бажає досягти, легше відшукати більш придатні діяння. Планування сприяє зниженню ризиків при прийнятті рішень. Приймаючи обгрунтовані планові рішення, управління зменшує ризик помилок, обумовлених помилковою або недостовірною інформацією про здібності компанії або про зовнішню ситуацію. Планування служить для формулювання і заслуги головних цілей в рамках організації.

Але помилковим було б розглядати складений бізнес-план як раз і назавжди задану стратегію діяльності. При використанні агресивно зафіксованиххарактеристик може просто бути втрачена актуальність певної розробки. Бізнес-планування дозволяє продумувати новітні варіанти поведінки бізнесу на базі проаналізованих сценаріїв. Тому універсальних рад немає і бути не може. Бізнес-план, мабуть, єдиний офіційний документ, що допускає настільки величезну варіабельність у власному складанні та застосуванні. Для будь-якого бізнес-плану обов'язковим, на думку більшості творців, є лише план маркетингу, план виробництва, грошовий і організаційний плани, при всьому цьому крайній повинен пронизує всі перераховані розділи. У всьому іншому кожен бізнес-план залежить від великої кількості причин, основний з яких - сам бізнесмен, з його цілями, професіоналізмом і спрямованістю на успіх. Дуже хочеться підкреслити те, що при всьому цьому важливо пам'ятати, що планування саме по собі не гарантує успіху, але воно може забезпечити багато принципових і відповідних причин для його заслуги.

1. Бізнес планування. Курс лекцій. / Е.А. Уткін, Б. Акотляр, Б.М. Рапопорт - М.: ЕКМОС, 2001 р.

2. Необхідно підкреслити те, що бізнес-планування. Навчально-практичний посібник. / В.З. Звичайно ж, всі ми дуже добре знаємо те, що Черняк, А.В. Черняк, І.В. Довіденко - М.: РДЛ, 2000р.

3. Підприємництво. Підручник. / М.Г. Лапуста, А.Г. Поршнєв, Ю.Л. Старостін, Л.Г. Скамай - М.: ИНФРА, 2003 р.

Суть необхідність і структура бізнес плану Завантажити реферат безоплатно
Переглядів: 927 | Додав: chords | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz