Проаналізовано практика надання субсидії на сприяння самозайнятості безробітних людей з т. зору правомірності її використання. Всі давно знають те, що результат: більша частина безробітних людей, як демонструють результати перевірок, проведених ЦКУ ЦЗН, вживають отриману субсидію за вмотивованим призначенням та дотримуються умов контракту про її надання, і отже розвивають сферу малого бізнесу. На жаль, мають місце і негативні факти. Почастішали випадки нецільового використання субсидії (не в узгодженні з бізнес планом, який був схвалений МВК і під реалізацію якого надавалася субсидія, умови контракту не виконуються: звіт про витрачання субсидії колишні безробітні громадяни не надають, перешкоджають проведенню перевірок, а іноді просто ховаються і від ЦКУ ЦЗН і від правоохоронних органів. У даній ситуації захоплює позиція органів міліції та прокуратури, яка погоджується з їх висновками. Всі знають те, що там, де очевидно простежується факти шахрайських дій з боку людей, які виявили займатися підприємницькою за рахунок бюджетних коштів, приймаються рішення про відмову в порушенні кримінальних справ, що породжує безкарність. Вважаємо, що органи служби зайнятості мають рацію і свою позицію будемо відстоювати в суді. Само-собою зрозуміло, на цьому тижні вже відбулося попереднє засідання в Арбітражному суді Пермського краю за позовом ЦКУ ЦЗН до ІП про повернення до бюджету субсидії в зв'язку з її нецільовим впровадженням. І дійсно, на підході ще 3 позови. За 1 півріччя п.р. узагальнена практика впровадження органами служби зайнятості населення краю законодавства про зайнятість населення. Підсумки: незважаючи на конфігурації Закону про зайнятість та підзаконних актів за 20 років їх діяння, в наявності недосконалість майже всіх положень чинного законодавства в сфері сприяння зайнятості населення, яке істотно ускладнює його застосування ЦКУ ЦЗН. Підсумок узагальнення - напрям в Роструд пропозицій щодо вдосконалення законодавства про зайнятість. Надзвичайно хочеться сподіватися, що робоча група Роструда з роллю представників служб зайнятості суб'єктів РФ підготує належні пропозиції щодо розробки законопроекту про внесення змін до Закону про зайнятість і підзаконні акти.Подготовлени, узгоджені документи для ролі керуючого Агентства В.В. Попова у роботі комісії і підписання протоколу засідання комісії Роструда для розрахунку розмірів субвенцій бюджетам суб'єктів Російської Федерації на втілення можливостей щодо реалізації державної політики зайнятості населення на 2012 рік і на плановий період 2013 та 2014 років, також додаткової звірки з уточнення початкових даних для проведення розрахунку розмірів субвенцій бюджетам суб'єктів Російської Федерації на втілення можливостей щодо реалізації державної політики зайнятості населення на 2011 рік. Проаналізовано законодавча база про достроковий вихід на пенсію безробітних людей. Нагадаю, що проблема з оформленням громадянам, загальновизнаним у встановленому порядку безробітними, пенсії по старості, включаючи пенсію на пільгових умовах, достроково з'явилася у зв'язку з визнанням, що втратив чинність Постанови Мінпраці РФ від 14.06.2001 N 48 «Про затвердження Порядку роботи територіальних органів Міністерства праці та суспільного розвитку Російської Федерації по питаннях зайнятості населення з оформлення громадянам, загальновизнаним у встановленому порядку безробітними, пенсії по старості (за віком), включаючи пенсію на пільгових умовах, достроково »(наказ Міністерства охорони здоров'я Росії від 28 грудня 2010 р. N 1213н). Даною постановою було передбачено пакет документів, що оформляється при направленні людей на пенсію, регулювалися вопросци взаємодії з територіальними органами ПФ РФ. Безсумнівно, варто згадати те, що зараз залишилася одна ст. 32 (пп.2 і 3) Закону про зайнятість, яка, на жаль, при її застосуванні містить величезних питань, ніжвідповідей. Отримано пояснення Мінздоровсоцрозвитку Росії на запит Агентства: - Обов'язок органів служби зайнятості за пропозицією передчасного виходу на пенсію безробітному громадянину ст. 32 не передбачена; - Подання заяв безробітними громадянами в органи служби зайнятості також не передбачено законом; - Рішення про видачу безробітному громадянину пропозиції про передчасне виході на пенсію зобов'язане прийматися органами служби зайнятості на підставі відомостей про хід надання працівниками органів служби зайнятості гос сервіси сприяння громадянам у пошуку придатної роботи, також інфи безробітного громадянина про самостійний пошук роботи. Ось і всі роз'яснення .... Само-собою зрозуміло, немає відповіді як зобов'язане оформлятися пропозицію, за якою формою? Терміни виплати допомоги при видачі пропозиції? Шановні колеги пропонуємо поки скористатися по - раніше формою пропозиції, утв. Постановою Мінпраці РФ від 14.06.2001 N 48. Проведена правова експертиза 2-ух проектів постанов Уряду Пермського краю про зміну Програми доп заходів по зниженню напруженості на ринку праці у зв'язку з доп фінансуванням і коригуванням окремих положень Програми; проведено аналіз надання муніципальних послуг на предмет здатності скорочення нормативних строків їх надання господарюючим суб'єктам; розглянуті звернення і скарги безробітних людей (спостерігається тенденція зростання кількості скарг на грубе, неточне поведінка, формальне ставлення до своїх зобов'язань, невірне застосування положень Закону про зайнятість працівниками ЦКУ ЦЗН), прийнято роль у засіданні МВК з відбору учасників Програми доп заходів. З липня 2011 року набирає чинності Федеральний закон № 210-ФЗ «Про організацію надання муніципальних та міських послуг», відповідно до якого, органи, що мають зазначені сервіси, не вправі вимагати від заявника надання документів та інформації, що знаходиться в розпорядженні муніципальних органів, органів місцевого самоврядування та інших організацій. Під управлінням Апарату Уряду Пермського краю ІОГВ проводиться робота по реалізації положень цього закону. Проведена конструктивна зустріч між керівництвом, фахівцями Агентства та Відділення Пенсійного фонду РФ по Пермському краю в рамках якої досягнута домовленість про укладення двосторонньої угоди про інформаційного сприяння. Звичайно ж, всі ми дуже добре знаємо те, що підготовлено проект угоди з усіма необхідними додатками для його реалізації. Клієнтам служби зайнятості та Пенсійного фонду не доведеться більше витрачати час на отримання відповідних документів. Актуальність теми обманних дій безробітних людей, на жаль, не знижується. Зрозуміло, що рівень життя певних верств суспільства не високий і як наслідок, бажання приховати свою зайнятість, щоб отримати від країни соціальну підтримку у вигляді допомоги по безробіттю. Наведу приклад, який не дозволяє залишатися флегмантічним. Звернувся на прийом безробітний. Треба сказати те, що роком раніше був скорочений, отримував допомогу по безробіттю в найвищому розмірі, вік передпенсійний, є суворі обмеження за станом здоров'я, було прийнято рішення служби зайнятості у зв'язку з неможливістю працевлаштування видати пропозицію про призначення органами пенсійного фонду пенсії за віком достроково. Само-собою зрозуміло, і тут почалися труднощі: виявилося, що ще до визнання безробітним він був працевлаштована за договором цивільно-правового характеру з мізерною оплатою (250 руб.за місяць), проводилися відрахування в пенсійний фонд. Робота за договором цивільно-правового характеру - це зайнятість, яка відповідно до Закону про зайнятість позбавляє людей права на отримання допомоги по безробіттю та на виведення на передчасну пенсію. Записи про роботу за договором підряду не вносяться в трудову книжку, бо вдавалося приховувати від центру зайнятості факт зайнятості. Можливо і те, щомета у громадянина була копійчана надбавка в подальшому до пенсії за рахунок відрахувань від оплати. Кінець надзвичайно сумний - порушено кримінальну справу за фактом шахрайських дій, пред'явлений позов про повернення допомоги по безробіттю і ніякої пенсії достроково. Зверніть увагу на те, що не варто заради «примарною» вигоди так ускладнювати для себе і без того нелегке життя. Труднощі, труднощі, проблеми ... .... Позначилася чергова проблема ЦКУ ЦЗН - вишукування коштів для сплати держ мита при зверненні до судових органів з позовами про стягнення з людей шкоди (незаконно придбаного допомоги по безробіттю), заподіяного бюджету в зв'язку з їх облудними діями і про повернення субсидій, наданих за програмою доп заходів в разі їх нецільового або неправомірного використання. Податковий кодекс не надає казенним установам пільг щодо звільнення від сплати держмита при зверненні до суду за поверненням бюджетних коштів. Щоб поповнити дохід бюджету через повернення незаконно придбаних коштів потрібно з цього ж бюджету заплатити держмито (з 1-го кишеньки в іншій одних штанин). Проблема казенних закладів служби зайнятості, фінансуються на сто відсотків за рахунок субвенцій з федерального бюджету - де взяти кошти для держмита. Виходить, виходячи із законодавства, лише з помірних коштів, виділених на їх утримання, що є дуже неправильним. Викликає м'яко оголосити здивування - конфігурації в Податковий Кодекс у зв'язку з реалізацією Федерального закону 83-ФЗ щодо вдосконалення правового становища держ. установ - звільнення казенних установ від сплати держмита за право використання найменувань «Наша родина», «Російська Федерація» і утворених на їх базі слів і словосполучень у найменуваннях зазначених організацій або об'єднань. А за повернення до бюджету коштів через звернення до суду - по - раніше не звільнені, незважаючи на нове правове положення! А підсумок - коштів на держмито немає і повернення коштів до бюджету теж, закон - палиця в колеса. Проблема № 1 - перейти на іншу сторону дороги, щоб користуватися послугами автобуса. Рух на кінцевій зупинці дуже напружений, особливо в години пік, світлофора немає, поліцейського теж, «зебра» (нікчемні залишки від неї - розглянути можна під лупою), символ не видно з-за великого скупчення транспорту), знаходиться в незручному місці, тому нею ніхто не користується - ні водії, ні пішоходи. Підсумок - щоранку доводиться починати день з каскадерських трюків, дивитися боляче і страшно як долають дорогу похилого віку, школярі і предки з малими дітками. Проблема № 2 - відсутність у більшості автобусів, який або вентиляції (навіть природної - вікна не відкриваються, лючки не справна), в літній час салон пригадує сауну. Проблема № 3 - куріння в салоні автобуса з боку водія і кондуктора, хоч сокиру вішай. Проблема № 4 - різкі гальмування при русі, особливо ввечері, стоячи їхати небезпечно для життя, а сидячи не реально, до зуп. «Кристал» у годину пік автобуси № 1 і 67 приходять переповнені, особливо якщо враховувати, що в новітніх моделях, що з'явилися в місті автобусів (зі ступенями всередині і постаментами) місць для сидіння надзвичайно обмежено. Проблема № 5 - несправність автобусів, т.к. в салонах дуже часто пахне вихлопними газами, бензином. Проблема № 6 - в період дощів перейти Комсомольський проспект - немає зливової каналізації, доводиться «черпати» воду туфлями. Проведена ревізія нормативних правових актів в галузі сприяння зайнятості населення на предмет їх відповідності чинному законодавству: потрібне внесення змін у 1 постанова Уряду Пермського краю у зв'язку зі створенням муніципальних казенних закладів служби зайнятості шляхом зміни типу наявних ГУ ЦЗН районів і міст Пермського краю і визнаннятаким, що втратив силу 1 Указу губернатора Пермської області у зв'язку з прийняттям Мінздоровсоцрозвитку Росії адміністративного регламенту з даного предмету правового регулювання. Посеред інших щоденних справ (консультації працівників Агентства, підвідомчих установ, клієнтів служби зайнятості, узгодження особистих правових актів і документів Агентства, підготовка до судових засідань) хочеться виділити зустріч з колишніми безробітними (з числа сиріт та малюків, які залишилися без піклування батьків), а зараз - главами селянських (фермерських) господарств. Зустріч проводилася в рамках виїзного засідання колегії Агентства на базі ЦКУ ЦЗН Іллінського району. Юні хлопці (20-21 рік) у рамках заходу Програми доп заходів - сприяння самозайнятості безробітних людей отримали субсидію, реалізують свої бізнес-плани. Приємно захоплюють їх працьовитість, бажання своїми руками створювати сільгосппродукцію, чесним і нелегкою працею заробляти кошти для життя і розширення бізнесу, відкритість і доброзичливість. Конституційний трибунал РФ 12.04.2011г. визнав положення Закону про зайнятість в частині визначення розміру допомоги по безробіттю громадянам самостійно забезпечують себе роботою, що не суперечать приписам Конституції РФ. До громадян самостійно забезпечують себе роботою відносяться: юристи, котрі заснували адвокатські кабінети, особисті підприємці, члени селянських (фермерських) господарств, фізичні особи, не визнані персональними бізнесменами (нотаріуси, які спеціалізуються особистої практикою, інші особи, які спеціалізуються в установленому законодавством Російської Федерації порядку особистої практикою). Згідно Закону про зайнятість для людей, що здійснювали трудову та іншу суспільно-корисну діяльність і загальновизнаних у встановленому порядку безробітними, законодавцем встановлено диференційований підхід до визначення розміру допомоги по безробіттю залежно від того, до якої категорії зайнятих людей вони ставилися до постановки їх на облік у як безробітні в органах служби зайнятості - до працювали за трудовим договором (проходив службу) або до інших категорій. Допомога по безробіттю, встановлюється у відсотковому відношенні до середнього заробітку за крайні три місяці роботи, безробітні мають право отримати при одночасній наявності наступних критерій: якщо вони перед звільненням складалися в трудових (службових) відносинах і мали оплачувану роботу більше 26 календарних тижнів на критеріях повного робочого дня (повної робочої тижня), якщо звільнення було здійснено протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, і якщо звільнення не пов'язане з їх винними діями. Уявіть собі один факт про те, що відповідно, у всіх випадках, коли ці умови не виконуються, допомога призначається в найменшому розмірі. Це відноситься, а саме, до безробітних громадян, без допомоги інших забезпечують себе роботою до визнання їх безробітними. Начальник відділу правового регулювання діяльності служби зайнятості Агентства по зайнятості населення Пермського краю Колеги Проект "Крок до мети" Структура Агентства Структура відділу Рубрики
|