Структура бізнес-плану залежить від вдачі бізнесу, цілей плану, вимог потенційного інвестора. Більш популярною в Росії, є структура бізнес плану, пропонована UNIDO (United Nations Industrial Development Organization). Уявіть собі один факт про те, що згідно еталонам, розробленим цією організацією, бізнес-план зобов'язаний мати подальше утримання: Воно природно готується в кінці роботи, коли завершені всі головні розділи. Резюме надзвичайно принципово у варіантах, коли ви збираєтеся представляти власний бізнес план інвестору або в банк. Зрозуміло, що вона зобов'язана зробити відповідне спогад, по іншому шанси на деталізоване дослідження вашого бізнес-плану стають маленькими, ну а шанс отримати фінансування і зовсім прагнути до нуля. Резюме є максимально скороченою версією бізнес-плану. Бізнес-план повинен починатися з висновків. Їх потрібно писати в останню чергу, але конкретно вони будуть найпершим пт вашого бізнес-плану. Резюме - це самостійний маркетинговий документ, в ньому містяться головні положення всього бізнес - плану. Не для кого не секрет те, що це буде єдина частина, яку читатимуть більшість можливих інвесторів. Інвестор, спочатку, захоче з'ясувати: розмір кредиту, для якої мети, передбачувані терміни погашення, хто ще збирається інвестувати проект, які власні кошти є. Означає, висновки, повинні бути написані так, як якщо б ви пробували роз'яснити переваги проекту першого ліпшого перехожого. Звідси - гранична простота і лаконічність викладу, мінімум особливих визначень. Крайня сторінка резюме зобов'язана бути присвячена грошовим результатами, які ви чекаєте отримати від власного проекту: - відомості про прогнозні розмірах продажів на найближчі роки; - виручка від продажів; - витрати на створення; - валовий прибуток; - рівень прибутковості від вкладень в Вашу справу; - термін окупності проекту. Вобщем, розробляючи бізнес-план, потрібно тримати в голові два вопросца: 1. «Що я отримаю у разі вдалої реалізації цього бізнес-плану?» Якщо ж ви готуєте бізнес-план собі, то з резюме з усіма порядками його складання можна не заморочуватися. Краще приділіть більше часу і сил на інші розділи найбільш принципові. У цьому розділі потрібно охарактеризувати підприємство і його положення на ринку. Вкажіть організаційно-правову форму компанії, перерахуйте головні види діяльності, господарів компанії, заслуги, головні грошові характеристики, відмінності компанії від суперників, труднощі і цілі даного бізнесу. Це якщо у вас вже є, що описувати. Якщо ж ви пишете бізнес-план для початку діяльності, то уявіть майбутнє. Тобто вже на даний момент ви повинні придумати заголовок компанії. Вірно представляти її організаційно-правову форму: ТОВ, ЗАТ. ВАТ, а може і просто ВП. Якщо ви не один, то хто з вами в команді засновників, які дещиці, хто, що вносить, в які терміни, коротко, чим компанія планує займатися. Сам розділ «Продукція та сервіси» вже каже, що тут потрібно відобразити. І навіть не треба і говорити про те, що описуємо тут все, що принципово, щоб представити продукт або ж послугу, які дає ваша компанія. Ви повинні віддати точне визначення і опис тих видів продукції або послуг, які будуть запропоновані на ринок. Тут слід вказати якісь нюанси технології, потрібної для виробництва вашої продукції або послуг. Опишіть головні властивості вашої продукції, при всьому цьому зробіть упор на перевагах, які ваша продукція несе можливимпокупцям. Надзвичайно важливо, щоб ви виділили неповторність вашої продукції або послуг. Це можливо виражено в різній формі: новенька розробка, якість продукту, низька собівартість або якесь особливе достоїнство, яке задовольняє запитам покупців. Також потрібно, щоб ви виділили можливість вдосконалення даної продукції (послуг). Інвестори зрідка вдаються до співпраці з компанією, що спеціалізується на єдиному виді продукції, не маючи при цьому доказів здатності його вдосконалення. Опишіть наявні у вас патенти або права автора на винаходи або приведіть інші причини, які могли б перешкодити вторгненню суперників на ваш ринок. Такими причинами можуть бути ексклюзивні права на розповсюдження або марки. Інвестори вважають за краще здорове відсутність конкуренції. А ось цей розділ один з найважчих, просить багато часу, творчості, знань, спостережень. ЦЕ Надзвичайно Принциповий І Суворий РОЗДІЛ. Не для кого не секрет те, що тут для вас необхідно запевнити самого себе (ну якщо планується інвестор, то і його спочатку) у існуванні ринку для вашої продукції або послуги, у тому, що ви його усвідомлюєте і можете продавати свою продукцію або послуги. Невдачі більшості з провалилися комерційних проектів була пов'язана конкретно зі слабеньким дослідженням ринку і з переоцінкою його ємності. Всі знають те, що для вас потрібно попередньо зібрати і обробити великий розмір інформації. Звичайний процес дослідження ринку передбачає 4 кроки: • реалізація заходів, що дозволяють застосовувати ці дані на користь підприємству. До речі цей розділ, найважливіший розділ в бізнес-плані, на думку західних професіоналів і підприємців, хто стикається з розробкою бізнес-плану для початку новітнього бізнесу. Самі перший відомості, які Для вас будуть потрібні: хто буде брати у вас продукти або послуги, де Ваша ніша на ринку? Тут дуже важливо представити портрет вашого звичайного (звичайного) покупця (споживача). Не рахуючи того, потрібно спрогнозувати ринок і знайти відповіді на питання про те, хто, чому і скільки буде готовий придбати Вашої продукції завтра, післязавтра і взагалі протягом найближчих 3-х років. Цей розділ також місце, де ви повинні спрогнозувати майбутнє компанії. Лише не те, що для вас хочеться творити у ваших рожевих мріях, а з урахуванням реалій наявного світу. Для цього, на заході, люди вигадали непогану річ, іменовану SWOT-АНАЛІЗ. SWOT-абревіатура британських слів: Strenth-сила; Weafness-слабкість; Орогtunitis - здібності; Troubles-небезпеки. Про це надзвичайно ретельно поговоримо в інших статтях, тому що це Надзвичайно принципова річ, не лише для складання бізнес-плану. Цей аналіз називають ще ситуаційним аналізом. Потужні та слабенькі боку компанії - це ті властивості, які можуть бути проконтрольовані підприємцем, на які він може надати дію. Треба сказати те, що вони традиційно відносяться до істинного часу. Тут традиційно розглядають наступні причини: - організаційні (організаційно-правова форма, наявність приміщень власних або сплачених); - рекламні (місце розташування, рекламний комплекс, ринок, його сектор; суперники: чим продукт (послуга) буде відрізнятися від -Технічні (виробничі фонди: стан і ресурси);-фінансові (наявність власних коштів); - кадрові (здібності і проф недоліки, як думка Здібності та небезпеки - це ті властивості, які знаходяться поза контролем підприємця і можуть впливати на підсумок надалі. Тут потрібно враховувати наступні причини: - фінансове середовище (муніципальна підтримка малих форм, податкове законодавство); - політичне середовище; - соціально-культурне середовище; -технологічне середовище; - демографічна середовище. Необхідно проаналізувати причини, що викликали виникнення вашої ідеї та її привабливості. (Труднощі з електрикою в Росії-необхідність «вітряків», прогрес технології, дослідження попиту, муніципальна політика, поведінка суперників). Як вони будуть розвиватися в майбутньому? У даному розділі описується технологічний процес виробництва продукції, сервіси. Зверніть увагу на те, що варто відобразити загальний підхід компанії до організації виробництва. 1. Треба сказати те, що розміщення приміщень, комунікацій, джерел енергії. 2. І навіть не треба і говорити про те, що технологічне обладнання (найменування та основні характеристики). 4. Джерела постачання головних матеріалів, обладнання або робочої сили. 5. Умови зберігання готової продукції (тривалість строків зберігання просить доп грошей). Тут принципово уявити структуру компанії працює або прийдешнього. Можливо і те, що також показується подальша інформація: Найважливішим результатом роботи над цим розділом має стати: - детальна структура компанії; - докладний штатний розклад. Основне завдання цього розділу полягає в тому, щоб сконструювати і представити деталізовану систему проектировок, що відображають очікувані грошові результати діяльності компанії. Змушений оголосити, що це найважливіший розділ, де показуються всі грошові дані проекту, в динаміці. Для вже наявного бізнесу доцільно показати грошові дані за минулі роки і відповідно для майбутніх періодів. Мало хто знає те, що це легше робити для вже наявного бізнесу тому що вже є справжні числа на які можна спиратися. Для прийдешнього ж бізнесу задачка ускладнюється, необхідно акуратненько передбачати обсяги продажів, виручки, цін, також спробувати дуже чесно представити витрати. Грошовий план повинен містити графік виконання робіт і потреб у грошових ресурсах для їх реалізації (передбачувані джерела і схеми фінансування, відповідальність позичальників і систему гарантій, графік погашення кредитів), детальний кошторис витрат. У грошовий план включають звіт про рух грошей, звіт про прибутки і збитки, характеристики ефективності проекту (внутрішня норма прибутковості, NPV, термін окупності, індекс рентабельності, точка беззбитковості, операційний важіль і т.д.). Тут потрібно сконцентруватися на ступені ризику, також проблемах, з якими може зіткнутися бізнес. Задайте для себе питання «а що, якщо ...?». Мало хто знає те, що поміркувати про можливий ризик завчасно - означає, відмінно приготуватися до нього. Також потрібно пам'ятати, що обсяги продажів поводяться циклічно, так само як і потік готівки. Задумайтеся про ризиковані моментах з якими ви зможете зіткнутися протягом ведення бізнесу. І ось тут то для вас і допоможе раніше виконаний SWOT-аналіз. Але, звичайний опис імовірного ризику без викладення тих дій, які можуть звести його до мінімуму марно. Вірний метод показати грошові наслідки таких ризиків це провести аналіз чутливості. Це означає - переробити грошові прогнози так, щоб побачити їх наслідки (цих причин, ризиків), тобто як вони впливаю на ваші характеристики окупності, прибутковості і т.д. Неодмінно поведіть аналіз ризиків технічних і грошових (аналіз чутливості і беззбитковості). Ну а тут уявіть все доп документи, пов'язані з вашим проектом або компанією, які зуміють уточнити, доповнити інформацію, відображену вами в бізнес-плані. - Список податків, виплачуваних підприємством (заголовок, оподатковуваний база, величина ставки податку, періодичність виплат, податкові пільги); - результати рекламних досліджень; - гарантійні листи, протоколи про наміри,контракти з постачальниками сировини, споживачами продукції; - копії договорів оренди земельної ділянки, найму, ліцензії, - Статті з журналів і газет про діяльність компанії або про пропонований до виробництва продукт; - відгуки знатних організацій. Ще статті за темою ... Підписка Найсвіжіші відгуки Саме обговорюване Категорії Реклама Дружні ресурси Зверніть увагу Навчальні програми Приєднуйтесь до нас Лічильники Всі права захищені © 2010-2011 Ресурс про малий і середній бізнес
|